宇宙のことが心配です

好きに色んなことを書きます。日記が中心です。本、映画、漫画、アニメなどで暇を潰す事が多いので、その手の感想も書くかもしれません。

Heart That's Pounding/Sally Seltmann 歌詞和訳

Heart That's Pounding(鼓動する心)

 

<一番>

Trouble in sight,(目の前のトラブル) 

I am not like all the other girls、
That you saw last night(私は、貴方が昨晩会ったような、女の子たちとは違ってる。)
Loudon Wainwright said it before(ルードン・ウェインライトは言ったわ。)
You can save my life if you give me more(もし貴方が私により多くをくれるなら、貴方は私の人生を救える。)

 

I had a shot at what I thought(私は撃った、)
Was the best day of my life, now it′s gonna end(自分の人生の最高の日だと思うものを。もう終わりにするわ。)
Yellow and blue, the target was see through(黄色に青色、目標は捉えてた。)
Fortunetellers said 'I told you'(占い師は言った「私は貴方に告げる」)

 

I want to see a heart that's pounding(私は、鼓動する心を見たい。)
I want to hear a beat that′s sounding(私は、鳴っているビートを聞きたい。)
Bigger than the leap that's bounding(バウンドしている跳躍よりも大きな)
I was lost but now you found me(私は道に迷ったけど、今、貴方は私を見つけた。)

 

<二番>

There is a world to fix, a tape to mix(修正するべき世界があり、ミキシングするべきテープがあり、)
A mind to mend, a soul to bend, start to end(直すべき心があり、曲げるべき魂があり、終わるべき始まりがあり、)
Fish to feed, some dope to need(餌をあげるべき魚がいて、必要とするべき少しの麻薬があって、)
A girl to be, a boy to see(あるべき女がいて、会うべき男がいる。)

lovely, lovely(素晴らしい、素晴らしいわ。)

 

I want to see a heart that's pounding(私は、鼓動する心を見たい。)
I want to hear a beat that′s sounding(私は、鳴っているビートを聞きたい。)
Bigger than the leap that's bounding(バウンドしている跳躍よりも大きな)
I was lost but now you found me(私は道に迷ったけど、今、貴方は私を見つけた。)

 

<二・五番>

What′s the use in loving If you're not loving like

You think you′re gonna die If you don't see a loved one

(もし貴方が、恋人と会わずにいたら死ぬくらいの気持ちで、愛さないなら、愛の意味って何?)

Without you for just ten days(たった十日の間、貴方がいなかったら、)
Well, I feel like I′m gonna die(ねえ、私は死んでしまうように感じるわ)

 

When I lie in bed at night(夜にベッドで横になっている間、)
I can feel my heart inside(私は自分の中に、心を感じられる)
I can hear it in my head(私は頭の中に、それを聞ける)
I can feel it in my fingertips(私は指先に、それを感じられる)
There's no way I can hide this desperation(私はこの絶望を隠せやしないわ)

 

<サビ>

I want to see a heart that's pounding(私は、鼓動する心を見たい)
I want to hear a beat that′s sounding(私は、鳴っているビートを聞きたい)
Bigger than the leap that's bounding(バウンドしている跳躍よりも大きな)
I was lost but now you found me(私は道に迷ったけど、今、貴方は私を見つけた)