宇宙のことが心配です

好きに色んなことを書きます。日記が中心です。本、映画、漫画、アニメなどで暇を潰す事が多いので、その手の感想も書くかもしれません。

On The Borderline/Sally Seltmann 歌詞翻訳

ON THE BORDERLINE(その境界の上で)

 

<一番>

Remember when you told me in the morning

(貴方が、その朝、私に話した時を思い出して。)

You said I was tough(貴方は、私が強いと言ったわ。)

Tougher than the average woman(普通の女の人より強いって。)

But I guess that is not tough enough

(でも、私は、自分じゃ、そんなに強くないと思う。)

 

Cause when you left me on the weekend

(だって、貴方が週末に帰ってしまう時、)

I was crumbling At the roots and the stem

(私は、根っこや茎の上で、崩れてしまう。

Like a flower dying in the garden(庭で死んでいる花のように。

 

Now you're gone(貴方は行ってしまった今、)

I have to strengthen up my little heart

(私は、小さな心を奮い立たせなくちゃいけない。)

Find my own way(自分の道を見つけて、)

Light my torch(松明を光らせて、)

And sparkle my own spark(私の輝きを輝かせて。)

 

When I wake up in the morning(朝、起きる時、)

I feel very numb(私はとても怠いわ。)

But I'm gonna get through(でも、私は乗り切るつもり。)

I'm gonna tell myself every day(私は、毎日、自分に言うの。)

 

Get yourself up, get yourself up(起きろ、起きろ、私、)

Get yourself out of bed(ベッドから出るの!)

This is a new day(新しい日!)

This is a new day(新しい日!)

This is a new day today(今日は新しい日よ!)

 

Snapping your fingers(貴方は指を弾いて、)

Tapping your toes(つま先をタップして、)

You are humming a tune(ハミングしているところ。)

You know, you know(そう、そうよ。)

This is a new day This is a new day(新しい日、新しい日、)

This is a new day today(今日は新しい日。)

 

<二番>

On the borderline from what is right to what is wrong

(正しい事から間違っている事への境界の上に、)

There I am and there I try, I try to carry on

(私は立っていて、挑戦して、挑戦し続ける。)

And when I'm standing on a mountain(山の頂上に立った時、)

I feel brave and strong (私は、自分が誇らしくて、強いと思える。)

Yeah I'm gonna get through with or without you

(そう、私は貴方がいてもいなくても、何とかするつもりよ。)

 

Get yourself up, get yourself up(起きろ、起きろ、私、)

Get yourself out of bed(ベッドから出るの!)

This is a new day(新しい日!)

This is a new day(新しい日!)

This is a new day today(今日は新しい日!)

 

Snapping your fingers(貴方は指を弾いて、)

Tapping your toes(つま先をタップして、)

You are humming a tune(ハミングしているところ。)

You know, you know(そう、そうよ。)

This is a new day This is a new day(新しい日、新しい日、)

This is a new day today(今日は新しい日。)

 

<ラスト>

I'm gonna change, I'm gonna change,(私は変えるつもり、変えるつもり、)

I'm gonna change(変えるつもり、)

Just the way I see myself today(自分自身の見方を、今日。)

I'm gonna change, I'm gonna change(私は変えるつもり、変えるつもり。)

But there's gotta be an easier way(でも、もっと簡単な方法がなきゃ。)

An easier way to start the day(一日を始める、もっと簡単な方法がなきゃ。)

 

Get yourself up, get yourself up(起きろ、起きろ、私、)

Get yourself out of bed(ベッドから出るの!)

This is a new day(新しい日!)

This is a new day(新しい日!)

This is a new day today(今日は新しい日!)

 

Snapping your fingers(貴方は指を弾いて、)

Tapping your toes(つま先をタップして、)

You are humming a tune(ハミングしているところ。)

You know, you know(そう、そうよ。)

This is a new day This is a new day(新しい日、新しい日。)

This is a new day today(今日は新しい日。)